مجموعه ای از آگهی های تبلیغاتی جالب پپسی | HiPersian.com

در باز کنی برای پپسی



در سال 2008م.، سرگئی برین به همراه مؤسسان چند کمپانی بزرگ اینترنتی دیگر توسط سران اسراییل برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی «اورشلیم» و به مناسبت جشن شصتمین سال تأسیس رژیم اشغالگر قدس به اسراییل دعوت می‌شود.موضوع این کنفرانس بررسی آینده‌ی تکنولوژی در جهان و تأثیر آن بر جامعه‌ی یهود بود...
 گروه فرهنگی-اجتماعی برهان/سید محمدعلی سیدحسینی؛ نخستین پرسشی که پس از خواندن تیتر می‌تواند ما را به سوی مقصد این نوشتار سوق دهد این نکته است که اساساً گوگل چیست و چه درجه‌ای از اهمیت را داراست؟ گوگل یک شرکت سهامی عام است که در زمینه‌ی جست‌وجوی اینترنتی، محاسبات توده‌ای و تبلیغات سرمایه‌گذاری می‌کند. این شرکت در سال 1998م. توسط «سرگئی برین» و «لری پیج» تأسیس شد که به مردان گوگل مشهورند و سهام‌داران اصلی این شرکت محسوب می‌شوند. مقر اصلی شرکت در ایالت کالیفرنیای آمریکاست.
 
درآمد گوگل در سال 2011م. بالغ بر 37 میلیارد دلار بوده است. گوگل تقریباً دارای بیش از یک میلیون سرور در سراسر جهان است و به طور روزانه بر روی حدود یک میلیارد درخواست خدمات و حدود بیش از 24 هزار ترابایت داده‌ی تولید شده توسط کاربران، پردازش انجام می‌دهد.
 
الکسا، وبگاه گوگل در آمریکا را به عنوان پربازدیدترین سایت دنیا در فهرستش قرار داده است. سرویس‌ها و خدمات دیگر متعلق به گوگل هم جزو پر بازدیدترین سایت‌های دنیا می‌باشند، سایت‌هایی همچون یوتیوب، بلاگر و اورکات. گوگل در سال 2011م. بخش تلفن‌های همراه شرکت موتورولا را خرید و از این راه صاحب امتیاز سیستم عامل اندروید شد. گوگل همچنین تا کنون بیش از صد کمپانی بزرگ را خریداری نموده و بیش از 33 هزار کارمند در سراسر دنیا دارد. این جملات کوتاه، می‌توانند به قدر کافی گویای اهمیت و ارزش شرکت گوگل باشند.
  
 پسران یهودی گوگل
 
سرگئی برین و لری پیج (مؤسسان و سهام‌داران اصلی گوگل) یهودی هستند. سرگئی برین متعلق به خانواده‌ای یهودی- روسی است که در 6 سالگی به آمریکا مهاجرت می‌کند. وی در حال حاضر بیست و چهارمین ثروتمند دنیا است. او در سال 2007م. به طور مخفیانه طی مراسمی به نام چوپاه (جشن کهن ازدواج یهودیان) با دختری یهودی به نام «آن وویچتسکی» ازدواج و بدین وسیله التزام خود را به ایمان یهودی تأیید می‌کند.
 
 
در سال 2008م.، سرگئی برین به همراه مؤسسان چند کمپانی بزرگ اینترنتی دیگر توسط سران اسراییل برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی «اورشلیم» (بیت‌المقدس) و به مناسبت جشن شصتمین سال تأسیس رژیم اشغالگر قدس به اسراییل دعوت می‌شود. در این کنفرانس که با ابتکار عمل «شیمون پرز» شکل گرفت، شماری از سیاسیون، مذهبیون و رهبران اقتصادی اسراییل شرکت داشتند. موضوع این کنفرانس بررسی آینده‌ی تکنولوژی در جهان و به خصوص بحث و بررسی تأثیراتی که جامعه‌ی جهانی یهود و اسراییل از این تحولات می‌پذیرند، بود. تصویر ذیل برین را در کنار دیوار غربی در بیت المقدس نشان می‌دهد. 
 
 
در سال 2009م. روزنامه‌ی «نیویورک تایمز» خبری مبنی بر کمک یک میلیون دلاری برین به «HIAS» (انجمن کمک به مهاجران یهودی) منتشر کرد که وی دلیل این کمک را به نوعی ادای دین به این انجمن ذکر نمود.
 
اما لری پیج هم با ثروتی به اندازه‌ی شریک خود به طور مشترک با برین در رتبه‌ی بیست و چهارم پول‌دارترین افراد دنیا قرار دارد. نشریه‌ی یهودی «B´nai B´rith» در مقاله‌ای با عنوان «اربابان جست‌وجو» بیان می‌کند که مادر لری پیج یک یهودی به نام «گلوریا» است و پدربزرگ مادری او از مهاجران اولیه و از نخستین شهرک نشینان اسراییل بوده که در شهر «آراد» ساکن شده است. لری پیج دارای ارتباطات خانوادگی اسراییلی نیز هست.
 
اختصاص شغل‌های کلیدی به یهودیان
 
اولین کارمند گوگل که شخصاً توسط سرگئی برین و لری پیج استخدام شد به نام «کرگ سیلورشتاین»، یک یهودی بود. «سوزان وویچتسکی» یهودی (خواهر آن وویچتسکی همسر سرگئی برین) فضای اداری لازم را برای آغاز فعالیت‌های تجاری گوگل فراهم کرد و از آن موقع تا کنون در جایگاه معاون تولید شرکت گوگل قرار دارد. یهودی دیگری که در شکل‌گیری گوگل نقش مهمی را بر عهده داشت، «شریل سندبرگ» بود. او معاون بخش فروش آنلاین گوگل بود. 
 
  اولین کارمند گوگل که شخصاً توسط سرگئی برین و لری پیج استخدام شد به نام «کرگ سیلورشتاین»، یک یهودی بود. «سوزان وویچتسکی» یهودی (خواهر آن وویچتسکی همسر سرگئی برین) فضای اداری لازم را برای آغاز فعالیت‌های تجاری گوگل فراهم کرد و از آن موقع تا کنون در جایگاه معاون تولید شرکت گوگل قرار دارد. یهودی دیگری که در شکل‌گیری گوگل نقش مهمی را بر عهده داشت، «شریل سندبرگ» بود. او معاون بخش فروش آنلاین گوگل بود. 
 
سندبرگ در این منصب امور مربوط به آگهی‌های تجاری گوگل در سطح جهان را کنترل می‌کرد. وی همچنین برنامه‌ی آگهی‌های کلمه‌ای گوگل (Ad Words) را راه اندازی و هدایت نمود. در کتاب «خرد یهودی برای موفقیت تجاری» (درباره‌ی استفاده از توصیه‌های اقتصادی در تورات و متون مذهبی کهن یهود بحث می‌کند) از عملکرد وی به عنوان نمونه‌ی موفقی از تجارت به سبک یهود، نام برده شده است. همین طور او اسپانسر برخی فعالیت‌های یهودی همچون «مرکز اجتماعی یهودی خانواده جاشمن» (نهادی که مأموریت خود را گسترش ارتباطات یهودیان آمریکایی با اسراییل تعریف کرده) بوده است. 

  اولین کارمند گوگل که شخصاً توسط سرگئی برین و لری پیج استخدام شد به نام «کرگ سیلورشتاین»، یک یهودی بود. «سوزان وویچتسکی» یهودی (خواهر آن وویچتسکی همسر سرگئی برین) فضای اداری لازم را برای آغاز فعالیت‌های تجاری گوگل فراهم کرد و از آن موقع تا کنون در جایگاه معاون تولید شرکت گوگل قرار دارد. یهودی دیگری که در شکل‌گیری گوگل نقش مهمی را بر عهده داشت، «شریل سندبرگ» بود. او معاون بخش فروش آنلاین گوگل بود. 

«جاستین روزنشتاین»، یهودی دیگری است که به مدت 3 سال مدیر تولید بخش طراحی صفحه‌ی گوگل بود. وی همچنین از مهندسین ارشد گوگل محسوب می‌شود. «الیوت شرگ»، یهودی دیگری است که از سال 2005 تا 2008م. مدیریت روابط عمومی شرکت گوگل را بر عهده داشته است. وی پیش از آمدن به گوگل، در مؤسسه‌ی صهیونیستی شورای روابط خارجی فعالیت می‌کرد. یهودی دیگر شاغل در گوگل، یک اسراییلی به نام «ادی مانبر» است که جایگاه معاون فنی شرکت گوگل را در اختیار دارد. او فارغ التحصیل انستیتوی فنی اسراییل در شهر حیفا است. این شخص روابط نزدیکی با انجمن‌های یهودی- صهیونیستی دارد. 
 
ارتباطات گوگل با اسراییل 
گوگل دارای دو مرکز تحقیق و توسعه در اسراییل است که تنها مراکز تحقیق و توسعه‌ی گوگل در خاورمیانه به شمار می‌آیند. یکی از آن‌ها در تلاویو و دیگری در شهر حیفا قرار دارد. سرپرست شعبه‌ی تلاویو پروفسور «یوسی ماتیاس»، از اساتید دانشگاه علوم رایانه‌ی تلاویو است که در الگوریتم‌ها، پایگاه‌های داده و فن‌آوری اینترنت تخصص دارد. سرویس «گوگل آرت» که در سال 2011م. راه اندازی شد، در وهله‌ی نخست تنها به تعداد معدودی از موزه‌های بین‌المللی این امکان را می‌داد که به صورت تور دیجیتال و با کیفیت بالا بتوانند در معرض دید کاربران اینترنت قرار گیرند که موزه‌ی اسراییل یکی از آن‌هاست.
 
رییس جمهور رژیم صهیونیستی، شیمون پرز، در ماه مارس 2012م. در ساختمان گوگل در کالیفرنیا با سرگئی برین ملاقات کرد. وی در این ملاقات دوستانه، بر عمق بخشیدن همکاری گوگل با اسراییل تأکید کرد. همچنین او در این دیدار از فن‌آوری‌های جدید گوگل بازدید نمود. «شیمریت بن یایر» یکی از مدیران تولید گوگل پلاس و فارغ التحصیل از دانشگاه تلاویو در وصف این دیدار می‌گوید: «ملاقات با رییس جمهور پرز افتخار بزرگی برای من است... بسیاری از شما می‌دانید که رییس جمهور پرز با چه هیجانی در پی ارتقای صلح در خاورمیانه است... او پرسش‌های بسیار ژرفی را درباره‌ی ماهیت فن‌آوری‌های مورد بازدید پرسید. در سن 88 سالگی، او حقیقتاً الهام بخش است.»
 
 
 
سیاست‌ها و اقدام‌های جانب‌دارانه
 
دو سازمان صهیونیستی بیشترین تأثیر را در سانسورها و دست‌کاری‌های گوگل بر عهده دارند که عبارت‌اند از:
 
«ADL» (اتحادیه‌ی ضد افترا) که به ظاهر برای مقابله با نژادپرستی به وجود آمده اما بیشتر توان خود را بر مبارزه با سامی ستیزی معطوف کرده است؛ همچنین این اتحادیه توسط یک فرد آمریکایی یهودی به نام «زیگموند لیوینگستون» تأسیس شده است. نفوذ و تأثیرگذاری این اتحادیه تا بدین حد است که سرگئی برین در نامه‌ای به «ADL» از این که در صورت جستو‌جوی واژه‌ی «یهود» در گوگل، نتایج ناراحت کننده‌ای هم نمایش داده می‌شوند عذرخواهی کرده و عهد کرده است تا در آینده در نحوه‌ی جست‌وجو و ارائه‌ی نتایج برای این عبارت، اصلاحاتی را به وجود آورد. در حال حاضر هنگامی که عبارت «Jew» در گوگل جست‌وجو می‌شود، یک پیام عذرخواهی از طرف گوگل در انتهای نتایج مشاهده می‌شود که اقدامی کم نظیر است.
 
گوگل قابلیت استفاده به عنوان ابزار جاسوسی و فروش اطلاعات به آژانس‌های امنیتی را دارا است. اذعان مدیران این شرکت برای دریافت کامل اطلاعات شخصی افراد و ذخیره سازی و تبدیل به بانک اطلاعاتی شدن این داده‌ها در آینده از سویی و ماهیت صهیونیستی این شرکت از سوی دیگر، ظن سوء استفاده از این داده‌ها را تقویت می‌کند.
 
«ZOA» (سازمان صهیونیست آمریکا) که اولین سازمان رسمی صهیونیستی در آمریکاست. در برجسته‌ترین اقدام، شرکت گوگل تحت فشار این سازمان، حقایقی را راجع به اسراییل از روی سرویس گوگل ارت حذف کرد. از آن جمله حذف تصویر «محمد الدوره» شهید فلسطینی از روی نقشه‌ی سرزمین‌های اشغالی است.
 
این سازمان در نامه‌ای در جولای 2008م. رییس گوگل را مورد عتاب قرار داده و از او خواسته تا تبلیغات و اخبار نادرست سیاسی را از روی نقشه‌ی اسراییل حذف کند و صرفاً به ارائه‌ی اطلاعات جغرافیایی بپردازد. وقتی این اعتراض‌ها را با اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران به حذف نام خلیج‌فارس از نقشه‌ی گوگل مقایسه می‌کنیم، متوجه خواهیم شد حجم کاربران ایرانی استفاده کننده از سایت گوگل هم نتوانسته از بی‌توجهی (بخوانید غرض ورزی) مدیران گوگل نسبت به حذف نام خلیج‌فارس از نقشه جلوگیری نماید و موجب اصلاح این نقیصه گردد. 
 
گوگل قابلیت استفاده به عنوان ابزار جاسوسی و فروش اطلاعات به آژانس‌های امنیتی را دارا است. اذعان مدیران این شرکت برای دریافت کامل اطلاعات شخصی افراد و ذخیره سازی و تبدیل به بانک اطلاعاتی شدن این داده‌ها در آینده از سویی و ماهیت صهیونیستی این شرکت از سوی دیگر، ظن سوء استفاده از این داده‌ها را تقویت می‌کند. قابلیت مخابره‌ی لحظه‌ای اطلاعات مکانی افراد از راه سیستم عامل تلفن‌های همراه، علاوه بر کارکردهای تبلیغاتی فوق العاده و بهره‌ی تجاری گوگل از آن، موجب احاطه‌ی بیشتر و بیشتر این شرکت بر زندگی اشخاص شده و آن‌ها را در معرض اغراض سوء صهیونیسم بین‌الملل قرار می‌دهد.
 
«جان‌ام‌سیمپسون» رییس گروه مدافعان حقوق مصرف‌کننده در آمریکا طی نامه‌ای خطاب به «هنری واکسمن» رییس کمیسیون تجارت و انرژی در کنگره آورده است: «بر اساس مطالب منتشر شده در روزنامه‌ی واشنگتن پست، به نظر می‌رسد که گوگل قراردادهای محرمانه‌ای با دولت آمریکا منعقد کرده تا خدمات جست‌وجو و یافتن اطلاعات در فضای مجازی را به این دولت ارائه کند. علاوه بر این، سوابق موجود در کاخ سفید نشان می‌دهد که مقام‌های گوگل نشست‌هایی را با مقام‌های امنیت ملی آمریکا برگزار کرده‌اند که دلایل آن افشا نشده است.
 
به نظر می‌رسد که تلاش‌های به شدت مورد انتقاد گوگل برای جمع‌آوری اطلاعات از شبکه‌های بی‌سیم مورد استفاده‌ی شهروندان آمریکا به‌خلاف ادعاهای آن غیرعمدی نبوده است... به نوشته‌ی این روزنامه بخش «Enterprise Solutions» گوگل اطلاعات خدمات جست‌وجو و محصولات مکان‌یابی مانند گوگل ارت و سرویس نقشه‌ی گوگل را در اختیار دولت فدرال و از جمله ارتش و جامعه‌ی اطلاعاتی آمریکا قرار می‌دهد. گروه کوچکی از افراد بخش فروش و پشتیبانی گوگل از مجوزهای فوق محرمانه برای برقراری ارتباط با دولت برخوردارند.»
 
در خاتمه‌ی این نوشتار، باید در نظر داشت که صهیونیسم جهانی پس از شکل‌گیری، همواره در پی تسلط بر نقاط حساس و تأثیرگذار در میان رسانه‌های دنیا بوده است تا بدین وسیله بتواند غایا شریرانه این اقلیت را در مورد مخاطبان کثیر جهانی محقق سازد و اکنون، پس از گذر از عصر رسانه‌های مکتوب و رسانه‌های دیداری و شنیداری، نوبت به نفوذ در رسانه‌های تعاملی رسیده است.(*)


گفته می‌شود که رسانه‌ها در غرب آزاد هستند و هیچ خط قرمزی بر سر راه آنها نیست و این رسانه‌ها آنقدر آزادی دارند که به راحتی می‌توانند به هر مطلبی که خواستند بپردازند. اما این یک طرف سکه است، حقیقت آن است که این رسانه‌ها آنقدر‌ها هم که تبلیغ می‌کنند آزاد نیستند و گروهی در آمریکا وجود دارد که بیشترین تاثیر را بر رسانه‌ها می‌گذارد و رسانه‌ها آنگونه خبر تهیه می‌کنند که این افراد دوست دارند.
به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران؛ سایت خبری "رنس" در مطلبی تحت عنوان "هفت آمریکایی که رسانه‌های آمریکا را مدیریت میکنند"، آورده است: "امروزه و در عصر اطلاعات، هفت آمریکایی یهودی تبار بر بیشتر رسانه‌های تاثیر گذار آمریکا کنترل و نفوذ دارند. این نفوذ تنها در رسانه‌های مکتوب نیست و در هالیود و رسانه‌های تصویری هم دیده می‌شود. این هفت نفر کنترل شبکه‌های ای بی سی، ان بی سی، سی بی اس، شبکه سراسری تلویزیون، سی ان ان، ام تی وی، ام سی آ و جی ار را بر عهده دارند. این در حالی است که آن دسته از مطبوعات به اصلاح مستقل هم تحت نفوذ لابی صیهونیست در آمریکا قرار دارد. به عنوان مثال هفته نامه پر فروش نیو یورکر که میلون‌ها اشتراک در سراسر آمریکا و دنیا دارد، تحت نفوذ شدید لابی اسرائیل قرار دارد".




اما این پایان ماجرا نیست، سایت خبری تحلیلی استورم فرانت با این پرسش که "چه کسی بر آمریکا حکم رانی میکند؟" می‌نویسد: "حقیقت آن است که این اسرائیلی‌ها هستند که صحنه رسانه‌ایی آمریکا را کنترل و مدیریت می‌کنند.رسانه‌های جمعی در آمریکا آنگونه که مایل هستند جهان را به تصویر می‌کشند و اخبار آنگونه به دست مردم می‌رسد که رسانه‌ها مایل هستند نه الزاما آنگونه که اتفاق افتاده است.

این سایت در ادامه با ذکر مثالی سعی در شفاف سازی ادعای خود دارد. "به عنوان مثال در تهیه گزارش خیلی مهم است که بفهمیم نحوه تهیه خبر چگونه است، چه بخش‌هایی از خبر مورد تاکید قرار می‌گیرند، چه بخش‌هایی مورد تاکید نویسنده و گزارش‌گر نیستند، رسانه در انتخاب واژگان از چه سیاست‌هایی بهره می‌جوید، چهره خبرنگار و گوینده خبر چگونه است، تن صدای او در چه سطحی قرار دارد، سر خط خبرها چگونه انتخاب می‌شوند و غیره. همه این معیارها در تعبیر بیننده و شنونده از خبر تاثیر مستقیم دارد و تمام این انتخاب‌ها بر اساس سیاست‌هایی است که گردانندگان صیهونیستی رسانه در غرب آشکارا و پنهان مشخص می‌کنند".

اما سایت استورم فرانت در ایالات متحده آمریکا این افسانه که صیهونیست بر رسانه‌های امریکایی کنترل و نفوذ دارند را امری کاملا روشن و واضح دانسته است.

روزنامه "ونگرد" میگوید این که صیهونیست‌ها بر رسانه‌های آمریکایی کنترل دارند مهمترین حقیقت زندگی است و این اتفاق نه تنها در امریکا که در سراسر جهان هم رخ می‌دهد.

سایت "آنتی صیهونیست" هم با طرح این پرسش که " آیا صیهونیست‌ها بر رسانه‌های آمریکایی نفوذ دارند" میگوئد: "در ایالات متحده آمریکا این افسانه که صیهونیست بر رسانه‌های امریکایی کنترل و نفوذ داشته است امری کاملا روشن و واضح است.

+ نوشته شده در  دوشنبه دهم مهر 1391ساعت 16:18  توسط همسنگر  |  نظر بدهید

 
مهم‌ترین عامل ادامه‌ی حیات این رژیم ظالم، قدرت بالای اقتصادی معدودی صهیونیست است که حمایت‌های قاطع امپریالیسم جهانی را برایشان به ارمغان آورده است.


نژاد‌پرستی و خونریزی رژیم غاصب صهیونیستی بر کسی پوشیده نیست. جنایات سفاکانه‌ی این رژیم را نه تنها مسلمانان، بلکه بسیاری از انسان‌های آزاده‌ در سرتاسر دنیا، بارها و بارها و به شیوه‌های مختلف محکوم نموده‌اند. روشن است که مهم‌ترین عامل ادامه‌ی حیات این رژیم ظالم، قدرت بالای اقتصادی معدودی صهیونیست است که حمایت‌های قاطع امپریالیسم جهانی را برایشان به ارمغان آورده است. حمایت‌هایی که مانع تحقق آرمان‌های میلیون‌ها و چه بسا میلیاردها انسان آزاده د سراسر جهان در توقف جنایات صهیونیست‌های ظالم در سرزمین‌های اشغالی گردیده است.

در این راستا، ملت‌های مسلمان و آزاده به این نتیجه رسیده‌اند که هر نوع رابطه‌ی مشخصاً اقتصادی که منجر به تقویت این رژیم گردد توجیه ناپذیر است؛ و بالمآل تحریم اقتصادی شرکت‌های حامی رژیم صهیونیستی می‌تواند از اهرم‌های فشار مناسب جهت مقابله با این ظالمان به حساب آید.
شرکت تولید کننده‌ی مواد غذایی نستله، از جمله شرکت‌های حامی رژیم صهیونیستی به حساب می‌آید که در سرتاسر جهان دارای شعبه می‌باشد. هدف این نوشتار آشنایی بیشتر با این شرکت است. امید است با روشنگری بیشتر ملت‌ها بتوانیم قدمی در مقابله‌ی جدی و مؤثر با رژیم نامشروع و ظالم اسرائیل برداریم.

از محصولات حامی 

اسرائیل استفاده نکنیم